algemene voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN
Hotel Geerts NV
Grote Markt 50
2260 Westerlo
België
+32 14 54 40 17
info@hotelgeerts.be
www.hotelgeerts.be
BTW BE0428 821 558
Hierna “Hotel Geerts” genoemd.
1. Aankoopproces & totstandkoming van de overeenkomst
a. Online aankopen starten van zodra de klant een reservering maakt en/of producten in het online winkelmandje plaatst (bv. een cadeaubon). De overeenkomst gaat in van zodra de klant heeft aangevinkt deze voorwaarden te aanvaarden en vervolgens het order of de reservering definitief bevestigt.
Voor reserveringen en bestellingen die niet via de website verlopen, bevestigt Hotel Geerts de gemaakte afspraken voor zover mogelijk via e-mail aan de klant met verwijzing naar de geldende voorwaarden via een aanklikbare link of bijlage. De overeenkomst gaat in van zodra Hotel Geerts deze bevestiging naar de klant heeft verzonden.
b. Producten of diensten die de klant, al dan niet online, aankoopt, worden op een voldoende gedetailleerde wijze omschreven op de website zodat de klant ze correct kan beoordelen. Indien de klant niet zeker is over de inhoud, eigenschappen of prijs van het aanbod, dient de klant zich bij Hotel Geerts te informeren vóór afronding van het bestelproces.
2. Reservering, bevestiging, herinneringen & wachtlijst
a. Hotel Geerts houdt zich het recht voor om reserveringen te aanvaarden of te weigeren (bv. indien de aanvraag afkomstig is van een frauduleus lijkend profiel of van een klant waarmee Hotel Geerts een geschil heeft). Een reservering is pas definitief van zodra ze door Hotel Geerts aan de klant bevestigd wordt en de eventuele voorschotbetaling werd ontvangen. Vervolgens zal Hotel Geerts de klant aan de reservering herinneren via e-mail en/of SMS op het adres en/of telefoonnummer dat de klant hiertoe heeft opgegeven.
b. Indien er geen tafels in het restaurant beschikbaar zijn op de gewenste datum en tijdstip, kan de klant desgewenst via de website een voorlopige reservering via de “Wachtlijst” registreren. Daartoe vult de klant de gevraagde persoonsgegevens en betaalkaartgegevens in, waarna de klant een bevestigingsmail ontvangt. Via deze e-mail kan de klant de voorlopige reservering bevestigen. Indien de gewenste reservering definitief wordt, contacteert Hotel Geerts de klant en wordt het eventueel verschuldigde voorschotbedrag opeisbaar.
c. Voor groepen vanaf 10 personen dient de klant de reservering minstens 8 dagen vóór aankomst te herbevestigen, waarbij de klant ook de menukeuze voor het volledige tafelgezelschap opgeeft. Indien de klant nalaat om tijdig een gemaakte reservering te herbevestigen, wordt dit beschouwd als een “annulatie” volgens de bepalingen in artikel 5.
d. De klant aanvaardt uitdrukkelijk dat Hotel Geerts herinneringen via e-mail mag sturen om aan gemaakte reserveringen te herinneren of als een voorschotbetaling nog niet ontvangen werd.
e. Het effectief afleveren van bevestigingen en/of herinneringen per e-mail door Hotel Geerts kan omwille van technologische redenen nooit 100% gegarandeerd worden. Ook een foutieve invoer van contactgegevens door de klant kan de verzending/ontvangst van dergelijke berichten verhinderen. Het niet ontvangen van een bevestiging of herinnering door de klant kan nooit als reden tot verbreking van de overeenkomst of als geldige annulatie worden beschouwd. Indien de klant een bepaalde bevestiging of herinnering niet ontvangen heeft, kan de klant Hotel Geerts steeds verzoeken om deze opnieuw te versturen.
3. Prijsweergave
a. Prijzen die Hotel Geerts aan de klant meedeelt en/of op de website vermeldt, zijn steeds in euro en inclusief btw en wettelijke taksen, tenzij expliciet anders vermeld. Eventuele tijdelijke aanbiedingen en promoties worden duidelijk en afzonderlijk weergegeven.
b. Hotel Geerts plaatst prijzen met de grootste zorg op de website. Onbedoelde fouten in deze prijzen binden Hotel Geerts niet zolang de aankoop op afstand niet afgesloten wordt. De prijzen zoals ze worden weergegeven in een besteloverzicht op het scherm of een bestelbevestiging via e-mail gelden.
c. Alle aanbiedingen gelden zolang de voorraad strekt. Hotel Geerts is niet aansprakelijk voor het al dan niet beschikbaar zijn van producten of ingrediënten, onder meer omdat Hotel Geerts met verse ingrediënten werkt, waarvan de beschikbaarheid afhangt van dagelijkse marktaanvoer. Wanneer producten, ingrediënten of menu opties niet beschikbaar zijn, stelt Hotel Geerts de klant een gelijkwaardig alternatief voor.
d. Weergegeven prijzen zijn niet noodzakelijk all-in prijzen. De klant kan in het Restaurant bijkomende consumpties of opties bestellen, die afzonderlijk en aan marktconforme prijs worden aangerekend.
e. Bij menukeuzes per tafel doet Hotel Geerts het mogelijke om rekening te houden met de voorkeuren van elke tafelgast. Wordt er gekozen voor een formule met aangepaste wijnen en drinkt niet iedereen aan tafel alcohol, dan zorgen we voor een waardig alternatief. Ook met allergieën en zwangerschap houden we maximaal rekening mits dit tijdig bij de reservatie of aan het zaalpersoneel wordt gemeld. Dergelijke menu-aanpassingen geven de klant geen recht op korting.
4. Voorschot vanaf 10 personen
a. De klant aanvaardt dat Hotel Geerts een voorschot-betaling mag vragen en de omvang ervan redelijkerwijs en naar eigen goeddunken mag aanpassen waar nodig.
b. Hotel Geerts bevestigt het bedrag en de betalingsmodaliteiten voor de voorschot-betaling aan de klant. Hotel Geerts vermeldt ook de uiterste betaaldatum, dewelke kan variëren naar gelang het tijdstip van bestelling of reservatie. Indien het voorschot niet binnen de vermelde termijn werd ontvangen, heeft Hotel Geerts het recht de overeenkomst eenzijdig te ontbinden zonder de klant enige vorm van schadevergoeding verschuldigd te zijn. Hierbij is expliciet inbegrepen het niet succesvol kunnen afronden van online betalingen binnen de 30 minuten na aankoopbevestiging.
c. Een voorschotbetaling impliceert de onherroepelijke aanvaarding van de voorwaarden en het daarin opgenomen annulatiebeleid door de klant.
d. Tenzij in geval van een geldige inroeping van het verzakingsrecht of een geldige annulatie, betaalt de klant het verschuldigde saldo op de dag van diens restaurantbezoek. Het reeds betaalde voorschot wordt ter plaatse in mindering gebracht op het verschuldigde totaalbedrag.
5. Annulatiebeleid & wijzigen van reserveringen
a. Indien de klant een (al dan niet voorlopige) reservatie wenst te annuleren of te wijzigen, dient dit te gebeuren via de aanklikbare link in de bevestigingsemail die de klant via de online reservatie-applicatie heeft ontvangen OF via e-mail OF telefonisch waarna Hotel Geerts de annulatie via e-mail (tegen)bevestigt. Annulaties en verzoeken tot aanpassing van reserveringen via andere kanalen zoals sms of sociale media, worden niet aanvaard.
b. Of en in welke mate de klant recht heeft op terugbetaling van reeds betaalde voorschotten, is afhankelijk van het tijdstip waarop de annulatie (tegen)bevestiging werd verzonden en de grootte van het voorziene tafelgezelschap. Hotel Geerts rekent een forfaitaireannulatievergoeding per persoon aan, waarbij het saldo van het betaalde voorschotbedrag verminderd met deze annulatievergoeding aan de klant kan worden terugbetaald:
Voor reservaties van 2 t.e.m. 9 personen:
– Volledige vrijgave van pre-authorisatie mits annulatie.
Voor reservaties vanaf 10 personen:
– Volledige terugbetaling mits annulatie meer dan 7 kalenderdagen voor het geplande restaurantbezoek
– 50% terugbetaling mits annulatie meer dan 3 kalenderdagen voor het geplande restaurantbezoek
– Het volledige voorschotbedrag wordt als annulatievergoeding beschouwd bij annulatie binnen de 3 kalenderdagen voor het geplande restaurantbezoek.
In geval van “no-show” is de klant een annulatievergoeding van 50€ per persoon verschuldigd. Indien dit bedrag het reeds betaalde voorschot zou overschrijden, bevestigt Hotel Geerts het verschuldigde saldo en de betalingsmodaliteiten via e-mail aan de klant.
c. De verwerking van annuleringen/wijzigingen gebeurt enkel tijdens de kantooruren (van maandag tot vrijdag: 09:00 – 17:00 u) en niet tijdens vakantieperiodes. De klant wordt gevraagd om hier rekening mee te houden en elke annulatie of verzoek tot wijziging tijdig te melden.
d. Terugbetaling van voorschotbedragen van Hotel Geerts aan de klant in het kader van annulatie, gebeurt standaard middels een waardebon “Cadeaubon” die de klant kan inzetten en verrekenen bij een volgende reservatie, tenzij partijen uitdrukkelijk anders overeenkomen.
e. Op (terug)betaling van voorschotten zijn nooit interesten verschuldigd.
f. Het invullen of overmaken van betaalgegevens bij (online) reservering impliceert automatisch dat de klant akkoord gaat met het annulatiebeleid van Hotel Geerts én de onherroepelijke machtiging geeft om de verschuldigde vergoedingen te verrekenen via de meegedeelde kredietkaart, debet kaart of via facturatie.
6. Bedenktijd & verzakings-/herroepingsrecht
a. De klant, in hoedanigheid van natuurlijk persoon, heeft bij aankoop voor niet-beroepsmatig gebruik, het recht om van de aankoop af te zien, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief, binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van goederen of op het sluiten van de dienstenovereenkomst. Indien de overeenkomst levering van goederen betreft, dient de klant de ontvangen goederen aan Hotel Geerts te retourneren, waarbij de directe kosten en risico’s voor de terugzending ten laste blijven van de klant.
b. Het recht om van de aankoop af te zien geldt niet voor:
– Diensten waarvan de uitvoering met instemming van de klant begonnen is vóór het einde van de bedenktijd
– Goederen die volgens de specificaties van de consument vervaardigd zijn of een persoonlijk karakter hebben
– Goederen die door hun aard niet terugbezorgd kunnen worden
– Goederen die te snel kunnen bederven of verouderen
Concreet betekent dit dat de klant niet over het recht beschikt om de overeenkomst met Hotel Geerts te herroepen in volgende gevallen:
– De klant maakt de reservering of plaatst een bestelling in hoedanigheid van Handelaar of voor beroepsmatig gebruik
– De klant koopt een cadeaubon die reeds verbruikt is op het moment dat de klant aanspraak wenst te maken op diens herroepingsrecht
– De geleverde goederen bevatten voedingswaren
– De klant reserveert diensten met voorziene uitvoering binnen de 14 kalenderdagen
c. Indien de klant van het verzakings-/herroepingsrecht gebruik wenst te maken, dient de klant dit tijdig en schriftelijk aan Hotel Geerts te melden.